La veu dels voluntaris del Projecte Ibis Ermità

Vivències dels voluntaris i voluntàries d’una iniciativa per a la reintroducció d’una au única: l’ibis ermità (Geronticus eremita), que torna a l’Empordà gràcies al treball en equip.

Des de la Fundació Alive, hem volgut crear un espai propi per al nostre voluntariat: un lloc on poder plasmar les seves vivències, reflexions i emocions al voltant del Projecte Ibis Ermità. Perquè si hi ha alguna cosa que hem après al llarg d’aquest primer any de projecte, és que els voluntaris i voluntàries no són un suport, són essencials.

Sense el seu compromís, dedicació i estima pels ibis ermitans (Geronticus eremita), el projecte de reintroducció no haguès sigut possible. Així doncs, aquesta secció és un petit homenatge a totes les persones que, setmana rere setmana, han vingut a l’aviari de la fundació per contribuir a fer realitat un somni compartit: veure els ibis ermitans volar lliures per les terres de l’Empordà.

Gairebé un any de complicitat amb una reintroducció històrica

Aviat farà un any que em vaig incorporar al projecte Ibis Ermità de la Fundació Alive, just en el seu inici.

Per tant, ara que estem a punt d’alliberar la primera generació d’ibis ermitans que s’han d’escampar per l’Empordà, és emocionant viure aquests dies i fer un repàs del que he pogut anar compartint amb els altres voluntaris, les coordinadores i els responsables del projecte.

Formar part del projecte t’ajuda a sentir-te còmplice d’una manera d’entendre el nostre paper en aquest món i el que hi fem. Et sents part d’una iniciativa valenta i engrescadora.

Participar en qualsevol voluntariat, però molt especialment en aquest, et permet veure la importància de socialitzar els esforços i les voluntats. És la suma d’una colla d’esperits el que permet tirar endavant meravelloses idees com aquesta.

Joan Morales, 11/03/2026

Unes pràctiques universitàries que es van convertir en vocació

Soc la Paula i vaig començar a participar en el projecte com a alumna de pràctiques universitàries. Durant aquells mesos, vaig descobrir un ambient molt acollidor i una experiència molt enriquidora cuidant dels ibis ermitans. Em va agradar tant que vaig decidir que, sempre que els meus horaris m’ho permetessin, continuaria col·laborant amb el projecte com a voluntària.

Per a mi, venir a fer de voluntària és també un espai de desconnexió dels problemes del dia a dia. És un moment per estar en contacte amb la natura, contribuir a la cura dels ibis i gaudir d’una activitat que em fa sentir bé i feliç.

Paula, 14/03/2026

Voluntaris internacionals al cor d’un projecte únic

Estem molt contents de ser voluntaris amb l’Alive Fund i el Projecte Ibis Ermità. L’oportunitat de treballar amb ocells tan rars com l’ibis ermità i de contribuir al seu futur és un gran privilegi.

Gaudim treballant amb el personal i altres voluntaris de Torre Mornau. Som anglesos i, com a voluntaris, hem pogut adquirir les habilitats pràctiques relacionades amb la cura dels ocells, així com millorar les nostres habilitats lingüístiques.

Esperem amb il·lusió l’alliberament dels ocells aquest any i conèixer la nova incorporació. Participar en el Projecte Ibis Ermità és una oportunitat molt especial.

Carole i Adrian Rowe, 16/03/2026

Alguns dels voluntaris del projecte el dia del primer alliberament
Alguns dels voluntaris del projecte el dia del primer alliberament

Feu un comentari